OSTATNÍ
Ford FOCUS Kombi 1,0EcoBoost 125k

Test Magazínu Lečo - Zaměřeno na Focus

Velkou radost nám v redakci Magazínu Lečo udělala nabídka společnosti Auto IN vyzkoušet si o listopadovém víkendu rodinný vůz od Fordu, model Focus. Vozidlo jsme dostali k dispozici v provedení kombi v nádherném modrém odstínu Deep Impact, který především na podzimním slunci nádherně zářil. Vzhledem k tomu, že jsme Focuse měli zapůjčený na celý víkend, měli jsme možnost se s vozidlem seznámit lépe než při klasickém jednodenním testu. S autem jsme tak vyzkoušeli nejen městský provoz, ale rovněž jeho chování na dálnici, stejně jako horské okresky v Beskydech, především v okolí krásné přírody na Čeladné a v Kunčicích pod Ondřejníkem, odkud jsou i naše fotografie.

Nechceme jen stroze popisovat údaje o motoru, výkonu a o spotřebě, i když samozřejmě pár čísel na závěr uvedeme. Stěžejní pro nás byl především pocit a dojem ze samotného auta. Hned na první pohled vás překvapí, že Focus působí mohutně, skoro jako o třídu vyšší auto. Pokud tento pocit máte při pohledu zvenčí, po nasednutí do interiéru budete ještě více překvapeni. A to nejen vnitřním prostorem, ale také zpracováním a výbavou. Ty tam jsou doby, kdy ve Fordech byly jen tvrdé plasty a možná i někdy lacině vyhlížející ovladače.  Interiér je velice kvalitně zpracovaný, intuitivně najdete veškeré podstatné ovladače, i když auto řídíte poprvé. Vzhledem k nízkým ranním teplotám jsme ocenili především vyhřívání předních sedadel i volantu, stejně jako dvouzónovou klimatizaci/vytápění. Ovládání palubního počítače, rádia a telefonu na volantu je pak samozřejmostí.

V materiálech k vozu jsme se dočetli, že objem zavazadlového prostoru, činí 490 litrů, což vám stejně jako nám příliš neřekne. V praxi je důležitější je to, v kufru převezete pohodlně dětský kočár, stejně jako kufry pro čtyřčlennou rodinu na dovolenou a že při sklopených zadních sedadlech dostanete prakticky rovnou plochu, což každý, kdo někdy něco stěhoval nebo vezl lyže v autě a ne na střeše, určitě ocení.

Samotnou kapitolou testovaného vozu byl motor. Když nám v Auto IN řekli, že budeme mít k dispozici litrový motor a ještě k tomu tříválec, upřímně přiznáváme, že jsme se moc nadšeně netvářili. V uších nám stále zněl zvuk a zkušenost s tříválcovým motorem domácí výroby a jeho typickým zvukem alá sekačka na trávu a jeho nechutí jet a zrychlovat. Teď, po samotném testu je třeba říct, že naše předsudky jsou pryč. Vůz poháněl motor 1.0 Ecoboost s výkonem 125 koní (92kW) a nikdy by nás nenapadlo, že tříválcový motor může takto velkému autu dát takovou dynamiku. Dlužno dodat, že na dálnici jsme s přehledem využívali levý jízdní pruh a v pohodě jsme stačili všem dvoulitrovým dieselům a dalším klasickým dálničním vozidlům vyšší střední třídy. Motor byl navíc velice tichý a rozhodně nezněl jako „typický“ tříválec. Není tedy divu, že tříválec Ford 1.0 Ecoboost již popáté získal mezinárodní oceněné v anketě Motor roku 2012, 2013, 2014, 2015. Pod kapotou ho má každý pátý vůz značky Ford prodaný v Evropě a to nejen ve Focusech, ale také v modelech Fiesta, EcoSport, B-MAX, C-MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a dokonce i Mondeo. Přestože jsme Focus vůbec nešetřili a nejnižší spotřeba rozhodně nebyla cílem tohoto testu, ustálila se průměrná spotřeba na příjemných 6,4 l / 100 km při ujetí zhruba 1 000 km. Velice rychle jsme si zvykli i na start stop systém, který šetří palivo zejména při častém stání na semaforech a popojíždění v kolonách ve městě.

Až nám bylo trochu líto, když jsme museli automobil v pondělí vrátit, určitě bychom si s ním dovedli představit nejen další víkend, ale celoroční provoz.

Pro bližší informace nejen o testovaném modelu, ale o celé nabídce modelů Ford neváhejte kontaktovat společnost Ford Auto IN Ostrava, které tímto děkujeme za zapůjčení vozu a za vstřícný přístup - https://www.ford-autoin.cz/

 

Technické údaje - Ford FOCUS Kombi Trend Plus 1,0EcoBoost 125k

  • Motor: 1,0EcoBoost 125k (92 kW)
  • Maximální rychlost, zrychlení (0-100 km/h): 193 km/h, 11,2 s
  • Převodovka: 6 stupňová, manuální
  • Průměrná spotřeba v testu: 6,4 l / 100 km
  • Základní cena: 319 990,- Kč
  • Cena testovaného modelu: 398 350,-Kč
DALŠÍ ČLÁNKY Z KATEGORIE OSTATNÍ
POSLEDNÍ ČLÁNKY